domingo, 20 de enero de 2008

Sang d'esportistes


Com dic a les dades personals, l'afecciò a l'esport ja hem venia per part del meu avi patern (Joan Dávila Rubio, a.c.s, jugador d'escacs) i del meu pare (Juan Dávila Raja, a.c.s, fundador i jugador del club d'escacs de Malgrat i jugador de futbol).
La instantània de l'esquerra s'hem veu a l'edat de 9 anys (mireu el braçal negre de la meva americana a la màniga esquerra. En 1952 morì el meu avi Joan), sentat devant d'un tauler d'escacs, tenint com a "contrincant" al meu pare, partida corresponent a un festival d'escacs fet a la nostra Vila en motiu de quelcom celebraciò festiva. Darrera meu el meu oncle Joan i a l'esquerra de la fotografia un jovenet Vicens Mas. Al costat nostre, mes allunyat, l'Ernest Ganges un dels puntals, per molts anys, de l'equip d'aquest esport, o pràctica, representant a Malgrat.
La fotografia està presa al bar La Cooperativa (regentat en aquells temps per el Sr. Gerónimo Plazas, a.c.s). Aquell excel.lent i recordat bar (on preparaven els millors berberetxos i salsa de tot Malgrat). La sala la podeu situar al que es ara, primer pis de la nostra Biblioteca Municipal. Aquella sala tenia una pared diivisòria entre el bar i aquesta sala de joc, amb unes vidrieres de molts colors molt vistosa, es conserva encara que restaurada, en la nostra Biblioteca Municipal.
A l'altre fotografia (1956), el meu pare (a.c.s. 46 anys en la foto),al mig del meu germà Joaquim (6 anys i futur gran jugador de bàsquet a Lliga Nacional) i jo mateig (13 anys). El camp és el de la Proquima, que durant molts anys va esser l'oficial del C.D. Malgrat.

No hay comentarios: